آکومولاتور چیست و انواع آن کدامند؟
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

آکومولاتور چیست و انواع آن کدامند؟

آکومولاتور چیست و انواع آن کدامند؟

آکومولاتور یک قطعه صنعتی از نوع هیدرولیکی، پنوماتیکی است که به آن مخزن نیتروژن یا کپسول نیزروژن نیز گفته می شود. آکومولاتور ها تقریبا تمامی انواع سیستم های هیدرولیکی برای بالانس کردن فشار هیدرولیک و جلوگیری از انفجار لوله ها تحت افزایش یکباره فشار مورد استفاده قرار می گیرند. آکومولاتور دارای یک غشای جدا کننده در داخل یک کپسول می باشد که یکطرف آن با گاز تراکم پذیر نیتروژن پر سده و طرف دیگر آن بصورت متصل با جریان روغن هیدرولیک کار می کند. آکومولاتور قطعه ای مصرفی بوده و با طول عمر مشخصی در سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آکومولاتور Accumulator  هر چند یک مبنای کاری مشترک داشته و از یک قطعه جدا کننده بین بخش هیدرولیک در تماس با روغن هیدرولیک و گاز نیتروژن N2 یا ازوت استفاده می کنند اما در سه نوع مختلف تولید می شوند. آکومولاتور های پیستونی که در داخل کپسول از یک پیستون فلزی بعنوان جدا کننده استفاده می کنند از طول عمر بالاتری نسبت به دو نوع دیگر آکومولاتور های دیافراگمی و تیوپی برخوردار هستند چرا که با بکارگیری پیستون در برابر پلیسه های روغن هیدرولیک که اصلی ترین دلیل آسیب به آکومولاتور های تیوپی و دیافراگمی است مقاومت بالاتری دارند. آکومولاتور های دیافراگمی را بعنوان آکومولاتور های یکبار مصرف نیز می شناسند چرا که بر خلاف آکومولاتور های تیوپی که قابلیت تعویض تیوپ در صورت پارگی در آنها وجود دارد آسیب به ممبران آکومولاتور دیافراگمی قابل جبران نبوده و از آنجا که ممبران بصورت جوشی و متصل به بدنه آکومولاتور مصرف می شود می بایست تعویض گردد. از معتبر ترین برند های تولید کننده آکومولاتور های صنعتی فشار بالا می توان به برند هایداک Hydac آلمان و برند اولائر Olaer فرانسه اشاره نمود.

کاربرد آکومولاتور ها در صنایع

یکی از مهمترین کاربرد های آکومولاتور بعنوان دمپر در سیستم های هیدرولیکی می باشد بدین معنا که نصب آکومولاتور در سیستم هیدرولیک از ایجاد شوک های سنگین که آسیب به اجزای هیدرولیک را به دنبال دارد جلوگیری می کند. همچنین با توجه به خواص هیدرولیکی پنوماتیکی آکومولاتور ها را بعنوان بوستر ترمز نیز در انواع ماشین آلات سبک و سنگین می توان استفاده نمود که البته سایز و حجم و فشار آکومولاتور بر حسب نوع ماشین آلات می تواند متفاوت باشد. از انواع آکومولاتور پیستونی، تیوپی و دیافراگمی در اتصالات گیوتین ها، خظ سروو ماشین آلات معدنی، دستگاه های پرس و گیوتین استفاده می شود.

از آکومولاتور در جرثقیل های برای بالا بردن جک ها نیز استفاده می شود که میزان شارژ آکومولاتور با حداکثر میزان لیفتینگ بار توسط این ماشین آلات نیز نسبت مستقیمی دارد. از این رو در بسیاری از موارد بصورت دوره ای برای شارژ آکومولاتور با گاز نیتروژن به منظور بهبود عملکرد جرثقیل ها استفاده می شود. در جرثقیل های عظیم الجثه که فشار وارد بر پیکر آکومولاتور در سیستم هیدرولیکی بسیار بالا می رود اغلب از آکومولاتور های پیستونی که قابلیت های فشاری بالاتری دارند استفاده می شود.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.